Direktlänk till inlägg 4 mars 2018

After Eight-fluff

Av Regina - 4 mars 2018 07:06

 

På bilden ser du chokladmuffins med After eight-fluff respektive päronmousse. Perfekt till tårtor eller cupcakes! Receptet på päronmousse hittar du här, och chokladmuffinsen finner du här. Detta recept på fluff räcker till två läger i en tårta eller ett rejält gäng med cup cakes!


Hetta upp 3 dl vispgrädde i en kastrull, det är väldigt viktigt att grädden inte börjar koka! 


Lägg 150 g After eight (eller liknande mintchoklad) i en värmetålig skål. Häll den heta grädden över chokladen. Låt stå ca 30 sekunder innan du rör runt. Rör tills chokladen har smält helt. Plasta skålen och ställ den i kylen. Det är toppen om skålen kan stå där över natten, men annars är 6-8 h minimum. Grädden måste nämligen bli helt kall. 


När det är dags för användning så vispar du bara upp grädden med elvisp - och får då ett härligt "fluff". Fluffet går utmärkt att spritsa och håller formen bra efter spritsning. 


 

Förslag på tårtkombination: Päron- och minttårta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Regina - 7 januari 2020 15:08

Nu är det dags för min blogg att flytta till eget, man kan nästan säga att mitt lilla skötebarn flyttar hemifrån :)   Välkommen till min nya sida: www.ginaskitchen.se    Alla nuvarande recept kommer flyttas dit, så klart :)   Välkommen!...

Av Regina - 5 december 2019 10:53


  Snabbakat bröd med filmjölk och bikarbonat. Brödet går att variera med olika torkade frukter och frön. Bikarbonat behöver en syra att reagera med, därav valet filmjölk som degvätska. Bikarbonaten påverkar färgen på brödet (det blir gul/brunt) oc...

Av Regina - 5 november 2019 21:21

  En 90-talsklassiker tror jag? Kakan såldes i "upphållsrummet" på mitt högstadie, då under namnet "Kolaflax". Men enligt Google är cornflakeskakor eller cornflakemums betydligt vanligare namn. Hur eller hur så är det ett enkelt och snabbt godis -...

Av Regina - 5 november 2019 21:12

  Röda linser är ett riktigt bra alternativ till köttfärs. Maken tog till och med om av denna middag! ;) Den snabblagade bolognesen är vegansk, men vi toppade våra tallrikar med generöst med parmesanost. Receptet kommer från ICA.se   Finhacka ...

Av Regina - 5 november 2019 21:05


  Alltså, hur gott?! Mycket!!! Grillad majskolv som toppas med vitlöksmajjo, ost, chili och lime. Receptet kommer från "Arla".   Koka 4 färska majskolvar (ev. halverade) ca 20 minuter i saltat vatten.   Blanda 1 dl majonnäs med 2 pressade/...

Presentation

Välkommen till min matblogg! Jag är en glad amatörkock som älskar matlagning, bakning och gott vin :)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

MyTaste

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards